mandag den 5. august 2013

Opskrift - Verdens bedste hjemmelavede ketshup



Jeg har haft kærester der smurte ketshup på hvad som helst og jeg har med forargelse set til at skønne retter blev sovset ind i ketchup.

Ikke desto mindre bor der nu en permanent ketchup i mit køleskab - til omeletten, den hjemmelavede burger, de hjemmebagte pomfritter eller om festligt indslag til veninde brunchen... forskellen er blot, at den er hjemmelavet.

Den er super fantatisk og alle elsker den, så denne opskrift vil jeg gerne dele med dig - og opskriften giver en kæmpe portion, så kom på på en smuk flaske eller glas - og giv den i værtinde gave... du vil blive knus elsket af alle der får den - også kæresten, så selv Heinz og Beauvais vil forlade køleskabet.

8 dåser flåede tomater
3 dåser koncenteret tomatpure
1/2 liter rødvinseddike
150 gr. sukker
1 flaske østerssovs
1 flaske worcestersauce
1 flaske sweet chilisauce
8 gulerødder
10 løg
3 hele hvidløg
6 laurbærblade
100 gr. frisk engefær
5 røde chilier
salt og peber

Gulerødder, løg, hvidløg, ingefær og chili skylles, renses og hakkes groft. Alle ingredienserne koges møre og blendes. Si ketchuppen og smag den til med salt og peber. Hæld den på nyskoldede og fuldstændig tørre og rene glas eller tætsluttende flasker - der er blevet skyllet med Atamon, som forlænger holdbarheden. Men bare rolig, den holder ikke længe hæ hæ... det lover jeg

Flaske eller smukke glas skal opbevares på køl. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar