lørdag den 2. juli 2016

Sommerspil - Bonomix


Skal hjernecellerne have lidt ferie gymnastik er dette spillet. Man skal være super vågen og meget hurtig - dette måtte jeg sande da jeg spillede mod min 11 årige datter ;-)

Man lægger 7 kort i en cirkel midt på bordet. Resten af kortene lægge til side i en bunke med billedesiden nedad. Yngste spiller starter. Efter tur vender spillerne et kort fra bunken. Den spiller som finder et kort i cirklen, som viser mindst 2 fælles ting ( hoved, krop, ben ) med det kort, som lige er blevet vendt, skal banke på det pågældende kort - spilleren som var hurtigst, vinde en brik.

Man fortsætter til alle kortene i bunken er blevet lagt i cirklen midt på bordet. Spilleren, som har vundet flest brikker, har vundet.

Ja lad os blot sige, at jeg ikke vandt dette spil - hverken i runde 1, 2, 3 eller de efterfølgende - men jeg skal nok komme efter det :-)

Det er sjovt og det får en op af stolen i iver efter, at være den første der finder de 2 forskelle :-)

PS. spil ikke spillet på terrassen hvor der er små riller mellem gulvbrædderne og en smule dansk sommervind hi hi

Ingen kommentarer:

Send en kommentar